vrijdag 26 augustus 2011

Antieke stoffen ingelijst

De stoffen die ik van het krukje af heb gehaald krijgen een nieuwe bestemming. En wel in een mooi lijstje. Wil je zien hoe ik dit gedaan heb? Kijk dan even verder.










Ik had de stoffen eerder al gewassen, laten drogen en op een lichte temperatuur gestreken.


In het shoplog hebben jullie kunnen zien dat ik de lijsten had gekocht. Tussendoor heb ik ook nog even  bij de Action een zak filtermateriaal voor de afzuigkap gekocht (€0,98).

Hieronder haal ik alle delen van de lijst van elkaar. Het glas en de passe-partout heb ik niet nodig.

De lijst en de stof heb ik met de voorkant naar beneden gelegd. Voordat ik in de stof ga knippen, kijk ik welk stuk stof het meest geschikt is voor in de lijst. Dan knip ik het vulmateriaal op maat en plaats dit tussen de stof en de achterkant.



Ik maak de lijst vast aan één kant en kijk eerst even aan de voorkant hoe de print in de lijst geplaatst is. Is deze nog niet helemaal recht, dan kan ik dit namelijk nog makkelijk corrigeren.


Als de print mooi in het midden is, kan ik de stof afknippen.



Even alle klemmen vastzetten en de lijst is klaar.



Ik had nog een tweede stof, dus die heb ik ook ingelijst op dezelfde manier.







Hopelijk vonden jullie dit een inspirerende tutorial en kunnen jullie ook dat ene antieke stofje wat al zolang in de kast ligt, gebruiken en op deze manier een mooie ereplaats geven. 
Veel succes!

Groeten, Jacqueline



Geen opmerkingen:

Een reactie posten